Pafos Net

ΙΔΕΟΔΡΟΜΙΟ by Pelican Restaurant: Ο βασιλιάς είναι γυμνός

title image

ΤΟΥ ΑΚΗ ΕΘΕΛΟΝΤΗ

 

*Πέραν του ποινικού και πειθαρχικού σκέλους των σκανδάλων, υπάρχει και η ηθική πτυχή, την οποία πλείστοι όσοι ξεχνάμε εν μέσω σκανδαλολαγνείας. Μπορεί να μην είναι τόσο «σοβαρή» όσο οι άλλες δύο, με την έννοια ότι δεν χάνει κανείς την ελευθερία ή την εργασία του, δεν παύει όμως να είναι σοβαρή- και ως τέτοια θα πρέπει επιτέλους να αντιμετωπισθεί από τις αρχές.

Το νέο σκάνδαλο με τον ΧΥΤΑ και τον ΧΥΤΥ, είναι μια επαρκής διαδικασία για να αρχίσουν οι θεσμικοί φορείς της Δημοκρατίας να ξαναβλέπουν τις προυποθέσεις και τα προαπαιτούμενα που πρέπει να ισχύσουν ως προς την ανάληψη δημοσίων αξιωμάτων και δια αυτών εξουσίας στον χώρο της πολιτικής, της κοινωνίας ή διαφόρων φορέων και οργανισμών.

*Μπορεί οι ίδιοι οι «εκπρόσωποι του λαού» να μην είναι σε θέση να αντιληφθούν το έλλειμμα που παρουσιάζουν τη νέα δύσκολη εποχή- κάποιος όμως με θεσμικό ρόλο, ας τους ενημερώσει ότι απίστευτες αερολογίες όπως αυτές δύο δημάρχων στην επαρχία Πάφου περί «έκπληξης και λύπης για όσα συμβαίνουν στον ΧΥΤΑ Πάφου», επισύρουν την απαξίωση των σκεπτόμενων πολιτών, όχι τον σεβασμό τους.

Να είσαι μέλος του ΔΣ ενός οργανισμού, να μην έχεις πάρει χαμπάρι πεντέξι χρόνια τώρα ότι κάτι πάει στραβά και να βγαίνεις να παπαρολογείς ως κήρυκας της ηθικής όταν άλλοι αποκαλύπτουν το βόθρο, είναι κατάντημα του αισχίστου είδους.

Τέτοιο είδος πολιτκών θα πρέπει πλέον να αποσυρθεί από τα κοινά- τέλος.

*Ομοίως ακατανόητη φαντάζει σε οποιοδήποτε νοήμονα άνθρωπο η χρησιμότητα όλων των μελών του ΔΣ του ΧΥΤΑ- έστω και αν δεν προκαλούν με αντίστοιχες εκ των υστέρων δηλώσεις: Όλη η Πάφος μάθαινε μέσω των μήντια, μέσω των δημοσίων διαξιφισμών τους και μέσω της ψιθυρολογίας, ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών δεν πατούσε πόδι στις συνεδριάσεις του ΧΥΤΑ. Και όσοι πατούσαν, έξυναν τα φρύδια τους, μακρά νυχτωμένοι για το τί παιζόταν πίσω από τις δημόσιες διαβουλεύσεις τους.

*Άρα; Τί εξυπηρετεί η ανάδειξη σε τοπικές αρχές ανθρώπων που δεν είναι εις θέση να αντιληφθούν τα όσα τεκταίνονται; Γιατί δεν θα έπρεπε να ελέγχονται εκ των προτέρων όσοι εκφράζουν επιθυμία διεκδίκησης δημοσίων αξιωμάτων, ώστε οι όποιες τυχόν μορφωτικές, διανοητικές ή ηθικές ελλείψεις ενδεχομένως να φαίνονταν εγκαίρως;

Γιατί όταν το σύστημα καταρρέει με πάταγο τα τελευταία χρόνια θα πρέπει η συντεταγμένη πολιτεία να συνεχίζει να κρύβεται πίσω από παλαιολιθικού τύπου αντιλήψεις όπως ο «κυρίαρχος λαός» και η «ιερή ψήφος»;

Ουδείς έχει πάρει χαμπάρι ότι τα θέσφατα μας άφησαν χρόνους πια;