Pafos Net

ΙΔΕΟΔΡΟΜΙΟ by Pelican Restaurant: Φυσιολάτρες και «φυσιολάτρες»

title image

ΤΟΥ ΑΚΗ ΕΘΕΛΟΝΤΗ

 

*Ο κατασκηνωτικός χώρος του Νέου Χωριού και οι εκτάσεις του Ακάμα οι οποίες είναι προσβάσιμες σε επισκέπτες, αποτελούν την επιτομή της έλλειψης περιβαλλοντικής κουλτούρας και γενικότερης παιδείας του Κύπριου: Αφού κάνουμε (τζάμπα) τις διακοπές μας, επιστρέφουμε στο σπιτάκι μας, αφήνοντας τους μαλάκες των τοπικών αρχών να καθαρίσουν τις βρωμιές μας.

Μέχρι τον επόμενο Αύγουστο που θα τους ξαναεπισκεφθούμε για να κάνουμε πάλι διακοπές (τζάμπα), ποιός ζει, ποιός πεθαίνει...

*Το αλσύλιο του περιβάλλει την πολυσύχναστη Μονή Αγίου Νεοφύτου, αποτελεί και αυτό αγαπημένο χώρο μιας άλλης κατηγορίας φυσιολατρών: Όσων,  μετά το προσκήνυμα του Δεκαπενταυγούστου, στρώνουν τον οικιακό τους εξοπλισμό κάτω από τα δέντρα και απολαμβάνουν τη φυσική ομορφιά και την γαλήνη του τοπίου, μέχρι να βραδιάσει, οπότε παίρνουν το δρόμο της επιστροφής.

*Οι χαρούμενες και ασυνήθιστα υψηλής έντασης για το μέρος φωνές, οι οδηγίες για τα εδέσματα που έπρεπε να στρωθούν στα πλαστικά τραπέζια, οι λαικοί καημοί από το ράδια και τα cd players των αυτοκινήτων, ξυπνούσαν «μνήμες Ακάμα» στους αυτήκοους μάρτυρες των κατοικιών της ευρύτερης περιοχής την ημέρα της προχθεσινής μεγάλης γιορτής.

Περνώντας από το μέρος χθες όμως, έκανε εντύπωση μια ευταξία ασυνήθιστη σε αφύλακτους εκδρομικούς χώρους: Μεγάλα σακούλια σκουπιδιών προσεκτικά ακουμπισμένα στον κορμό μεγάλων δέντρων, η έκταση πεντακάθαρη, όπως πριν φτάσουν οι περιηγητές του Δεκαπενταύγουστου και γενικώς ουδεμία υπόνοια πολύωρης παραμονής οικογενειών για το γλέντι, λίγες ώρες προηγουμένως.

*Ο άνθρωπος του μοναστηριού που είναι επιφορτισμένος με θέματα ευταξίας και καθαριότητας, δεν ήταν το ίδιο έκπληκτος με την αφεντιά μου: Ποτέ δεν έχουμε πρόβλημα με τους ανθρώπους που κατασκηνώνουν τη μέρα της γιορτής εδώ, λέει. Χρόνια τώρα, κάθονται, διασκεδάζουν, τρώνε, παίζουν τα παιδιά, ακούνε τη μουσική τους. Όταν αρχίσει να νυχτώνει όμως, μαζεύουν τα πάντα σε σακούλες και τις τοποθετούν έτοιμες για περισυλλογή από το σκυβαλλοφόρο πριν φύγουν από δω.

*Να’ ναι το υποβλητικό θρησκευτικό τοπίο που μεταλλάσσει τον κάφρο του Ακάμα σε πολίτη προς μίμηση του Αγίου Νεοφύτου; Να είναι η αίσθηση ότι η μονή είναι ουσιαστικά σε κατοικημένη περιοχή και μπορεί να τον κάνουν τσακωτό, ενώ στην απεραντοσύνη της χερσονήσου όχι; Να είναι διαφορετικό το είδος των Κυπρίων που συχνάζουν στο ένα και στο άλλο μέρος;

*Ποιός ξέρει... Σημασία έχει ότι πρέπει να αποδώσουμε σεβασμό στις οικογένειες που δίδαξαν πολιτισμό αναχωρώντας από τον Άγιο Νεόφυτο.

Έστω και αν αυτή η μανία τους με τον Καζαντζίδη και τη ξενιτιά ήταν κάπως υπερβολική.