Ένας παφίτης στα ρεκόρ Γκίνες για έργο του στην Ιαπωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
23 Σεπτεμβρίου 2019Έχοντας εξασφαλίσει πολλές διεθνείς διακρίσεις και βραβεία εδώ και 15 χρόνια στον διεθνή χώρο, ο συνθέτης Μάριος Ιωάννου Ηλία από την Πάφο, μπαίνει πλέον και στον κατάλογο των ρεκόρ Γκίνες. Ο κύπριος μουσικός, που ζει και εργάζεται μόνιμα στο εξωτερικό, απασχολεί ξανά την διεθνή καλλιτεχνική κοινότητα με το τελευταίο του έργο με τίτλο «Ματριόσκα» που ανέβηκε σε επίσημη πρώτη στις 14 Σεπτεμβρίου, στο Κέντρο Σχεδιασμού και Δημιουργίας KIITO, στην πόλη Κόμπε της Ιαπωνίας.
Το συγκεκριμένο έργο πέτυχε την συμπερίληψη του στα Ρεκόρ Γκίνες για τη μεγαλύτερη ορχήστρα ματριομίν. Συμμετέχοντας 289 εκτελεστές του συγκεκριμένου οργάνου, σε μια ασυνήθιστη μουσική πανδαισία ηλεκτρονικών ήχων, καταρρίφθηκε το προηγούμενο ρεκόρ που κρατούσε από το 2013.
Ο εφευρέτης του οργάνου και επικεφαλής της εταιρείας παραγωγής του, Masami Takeuchi, ανάλαβε την πρωτοβουλία της πραγματοποίησης της εκδήλωσης αυτής και ανάθεσε στον κ. Ηλία τη δημιουργία της μουσικής. Η ανάθεση έγινε σε συνεργασία με τις Ιαπωνικές και Ρωσικές Σχολές Θέρεμιν, ως επετειακό έργο για τα 100 χρόνια της εφεύρεσης του μουσικού οργάνου Θέρεμιν. Ταυτόχρονα, ο κ. Ηλία ορίστηκε ως Πρεσβευτής Καλής Θέλησης των συγκεκριμένων εορτασμών στην Ιαπωνία, με παρουσία, μεταξύ άλλων, στην Ιαπωνική Κρατική Τηλεόραση NHK.
Το ματριομίν είναι ένα πρωτότυπο ηλεκτρονικό μουσικό όργανο. Εκτελείται εκ του μακρόθεν, δηλαδή χωρίς καμία φυσική επαφή. Είναι μια ιαπωνική εφεύρεση, ως μετεξέλιξη του ρωσικού θέρεμιν. Στο ματριομίν, ο μηχανισμός του θέρεμιν βρίσκεται μέσα σε μια κούκλα ματριόσκα.
Την επομένη του Ρεκόρ Γκίνες πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Τεχνών Κόμπε συναυλία για την εκατοστή επέτειο της εφεύρεσης του θέρεμιν, με τη συμμετοχή της οικογένειας του Ρώσου εφευρέτη του οργάνου. Με τον δισέγγονο του, Peter Theremin, o κ. Ηλία συνεργάστηκε προηγουμένως στον «Ήχο του Βλαδιβοστόκ». Η συναυλία επαναλήφθηκε δυο μέρες αργότερα στο Πολιτιστικό Κέντρο Tsurumi Ward στη Γιοκοχάμα.
Στις συναυλίες ακούστηκαν τόσο η «Ματριόσκα» όσο και η «Γκέισα» του συνθέτη. Το δεύτερο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του πολυσύνθετου και μακροσκελούς έργου του «Ο ήχος του Κιότο». Η εκτέλεση έγινε από το Σύνολο Ματριομίν «Mable and Da», που αποτελείται από δεξιοτέχνες οργανοπαίχτες του είδους απ’ όλα τα μέρη της Ιαπωνίας, και το οποίο παρουσιάζει μόνιμα στις συναυλίες του τα δύο αυτά έργα. Οι προηγούμενες συναυλίες έλαβαν χώρα στο Τόκιο και στην Αγία Πετρούπολη.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Tatiana Khodova